Det är inte alltid lätt att hålla fanan och produktiviteten hög när alla kollegor är på semester. Här är vad du som ledare kan göra för att det ska bli så bra som mjöligt för organisationen och medarbetarna.
Som ledare är medlande i konflikter en utmaning som kan jämföras med att gå på lina. Men det är en utmaning som hänger samman med positionen.
Många företag kämpar med hur de ska kunna motivera sina anställda utan att behöva tömma plånboken. Läs våra 15 idéer för företag som vill motivera sina medarbetare och visa dem att de är högt värderade.
Lär dig mer om 21 stereotypa sorters chefer. En artikel med glimten i ögat som ändå innehåller en del kloka ord. Vilken sorts chef har du? Eller är du?
Vi gör det sällan medvetet, men ibland glömmer vi bort att visa våra anställda den uppskattning de faktiskt förtjänar. Så här löser du problemet.
Många som säger upp sig? Varför då? Det finns flera olika anledningar till varför man väljer att gå vidare i karriären, men det är viktigt att se till att din personal säger upp sig av rätt anledning (och förstås helst inte alls). Hur då? Läs våra tips kring olika motiveringsfaktorer.
De flesta anställda gör vad som helst för det. De flesta arbetsgivare tvekar. Med rätt strategi kan distansarbete bli en vinnande lösning för båda parter.
Om du har anställt en person som inte har det lokala språket som sitt modersmål kan språkbarriärer lätt uppstå – speciellt på internationella arbetsplatser. För att utnyttja personens fulla potential behöver du övervinna dessa – men hur?
Om du vill förhindra konstant bråkande, knivar i ryggar och andra brott mot lagandan, erbjuder vi följande insikter.
Chefer är ofta det primära skälet för att folk antingen älskar eller hatar sitt jobb. Här är vad som gör någon till en bra chef.
Som alltid kan äldre anställda lära sina yngre kollegor ett och annat. Men äldre anställda kan också lära från nyrekryterade.
Förmågan att prestera bra under press tillsammans med hur vi hanterar stress på jobbet är en av de bästa färdigheter som vi kan utveckla. De som utmärker sig under dessa förhållanden har ofta en affärskritisk fördel.
Kämpar ni er igenom semesterperioden med för få anställda på plats och minskad produktivitet som resultat? Är det dags att se över semesterpolicyn? Kom igång med våra praktiska tips!
Ditt företags tredje vända med uppsägningar närmar sig, din chef skriker ut uppgifter med hög prioritet, din personal är trött, slutkörd och rädda för att vara den nästa som blir avskedad. Det är ditt jobb att motivera dem och samtidigt fotsätta att möta de ökade kraven och hålla projekten inom budgeten och inom tidsramarna.
Skillnaderna i kulturella värden kräver specialistkunskaper när man ger sig på att motivera förändringar i beteenden.
Här får du några praktiska tips på hur anställda kan effektivisera sin tid före och efter semesterperioden.