Att behålla personalen

Ämnena inkluderar: behållande av personal, personalomsättning, att motivera personalen, med mera.

Utvalda guider

Hur hanterar jag att en anställd slutar?
Vilket skäl som än finns för att en anställd slutar så kan goda förberedelser ge en smidig övergångstid och en mjukstart för ersättaren.
Hur ska jag agera när en anställd ber om en löneförhöjning?
Som chef, kommer du att behöva hantera löneförhandlingar positivt. Om du uppmuntrar personer att inta en konstruktiv inställning till löneförhandling, kommer du även att hjälpa till att minimera irritation även om du själv inte är i en position att påverka en lönehöjning.

Alla guider

Hur hanterar jag att en anställd slutar?

Vilket skäl som än finns för att en anställd slutar så kan goda förberedelser ge en smidig övergångstid och en mjukstart för ersättaren.

Att behålla sina bästa anställda

Alla företag har sina guldkorn, men för många är det också de personerna som är mest troliga att gå vidare.

Hur ska jag agera när en anställd ber om en löneförhöjning?

Som chef, kommer du att behöva hantera löneförhandlingar positivt. Om du uppmuntrar personer att inta en konstruktiv inställning till löneförhandling, kommer du även att hjälpa till att minimera irritation även om du själv inte är i en position att påverka en lönehöjning.

Hur minskar jag personalomsättningen?

Du har lagt ner mycket energi på att få till rätt mix av människor i ditt företag och det sista du vill är att de ska sluta.

De sex största motivationsfaktorerna

Regler för att värna om dina anställda: De sex största motivationsfaktorerna för att få personalen att stanna.

Vad kan du lära av en lojal anställd?

Genom att förstå attityderna hos lojala anställda kan arbetsgivare utveckla strategier för att behålla talangen inom företaget.

Varför duktiga anställda slutar

Vad kan företag göra för att behålla de personer de jobbat hårt för att rekrytera?

Äldre anställda: Arbetsgivarperspektivet

Vissa företag, som ligger steget före, förstår det värdefulla humankapital som representeras av anställda över 55 år och börjar överväga nya program som tillgodoser intresset och behoven hos denna målgrupp.

Bli en bra arbetsplats

Definitionen av en bra arbetsmiljö är ofta att man litar på sina medarbetare, känner stolthet i det man gör och att man tycker om sina medarbetare. Det här är inte bara klyschor; att bygga upp en bra arbetsmiljö har visat sig vara nyckeln för hur ett företag presterar.

Den ideala personalomsättningen

Vilken personalomsättning bör du ha och för vilken personalgrupp.