Standard Social Job Ads
Standard Social Job Ads hjälper dig att marknadsföra dina annonser och arbetsgivarvarumärke och sätter din rekrytering på sociala medier på autopilot. Efter en snabb uppsättning kan du publicera annonser och få dem marknadsförda automatiskt på Facebook, Instagram och i Monsters externa nätverk. Stärk ditt arbetsgivarvarumärke, öka din räckvidd och nå kandidater som inte redan följer dig.
Fördelar med Standard Social Job Ads
-
Automatiserade: Publicera din annons på Monster, din karriärsida eller i ditt rekryteringsverktyg och Monster tar hand om resten och sprider annonsen vidare online.
-
Riktade: Standard Social Job Ads är synlig i relevanta kandidaters nyhetsflöden på sociala medier. Målgruppen skapas baserats på toppkandidaters placering och relevanta intressen.
-
Effektiva: Genom att placera din annons framför fler kandidater kommer du att ha fler kandidater att välja mellan och kan tillsätta tjänster snabbare. Ditt varumärke kommer dessutom att få mer synlighet.
Huvudelement
Inlägget på sociala medier kommer vara aktivt tills det att inlägget har uppnått 50 klick (=50 annonsvisningar) eller tills inlägget har varit aktivt i 30 dagar. Låt oss gå igenom hur ett sociala medier-inlägg ser ut:
1. Sociala medier-konto: Som standard skickas dina sociala medier inlägg ut via Monsters konto, men du kan också auktorisera ditt företags Facebook-konto. Om du publicerar via ditt företags sociala medier-konton kan du interagera med kommentarer och även få fler “gilla”-markeringar och följare på din sida.
2. Engagerande text: Ett lockande meddelande visas i inlägget. Om du föredrar att skriva din egna text till inlägget kan du spana in Custom Social Job Ads.
3. Bild/video: Skicka in egna bilder eller en video som har godkänts av ditt företag, eller låt Monster använda bilder från vårt bildgalleri.
4. Uppmaning: En tydlig uppmaning till att läsa mer vidarebefordrar intresserade kandidater direkt till platsannonsen på Monster.
5. Gilla-markeringar, kommentarer och delningar: Kandidater kan interagera med inlägget och om de är på språng kan de spara till senare.
Delar som kan skräddarsys
Monster rekommenderar starkt att du använder egna bilder/video för att öka varumärkeskännedomen och hjälpa dina sociala medier-inlägg att sticka ut. Se bild- och videospecifikationer nedan för mer information.
Observera: Du måste auktorisera ditt företags Facebook-konto och/eller skicka in egna bilder/video till vår kundtjänst innan du publicerar din annons. Inga ändringar kan göras efter att platsannonsen har publicerats.
Du kan använda upp till tre bilder som byts ut mellan varje kampanj.
Observera: Eftersom du inte kan välja bild per annons rekommenderar vi att skicka in generiska bilder som passar alla typer av tjänster och representerar ert företag.
Bildmåtten vi behöver är: 1200 x 628 pixlar (minimum)
För bästa resultat bör du se till att dina bilder innehåller mycket lite eller ingen text.
Alternativt kan du använda en video för att marknadsföra ditt varumärke. Video är ett allt mer kraftfullt sätt att kommunicera vilka ni är. Krav på video:
- Filtyp: MP4, MOV eller GIF
- Videoformat: 1:1 (för dator och mobil) eller 4:5 (endast för mobil)
- Upplösning: Minst 1080 x 1080 pixlar
- Videotext: Valfritt, men rekommenderas
Observera: Facebook och Instagram stödjer längre videor, men för bästa resultat rekommenderar vi en längd på 15-30 sekunder.
Inga bilder? Inget problem!
Om du föredrar att inte auktorisera ditt konto, skicka in bilder eller videor kommer Monster att skapa ditt inlägg med bilder från vårt bildgalleri och publicera via Monsters sociala medier-konton. Det har aldrig varit enklare att marknadsföra dina platsannonser!