Custom Social Job Ads
Till skillnad från våra Standard Social Job Ads, som driver trafik till en annons per inlägg, är Monsters Custom Social Job Ads perfekta om du vill ha lite mer kontroll över inläggets utformning.
De säljs efter kostnad per klick och hjälper dig bredda din räckvidd när du behöver marknadsföra en platsannons, jobbmässa, ett rekryteringsevent, din karriärsida – eller ditt arbetsgivarvarumärke.
Fördelar med Custom Social Job Ads
-
Målinriktade
Rikta dig till kvalificerade kandidater på Facebook, Instagram och Twitter. -
Bättre räckvidd
Uppnå ett specifikt antal klick på en länk som du väljer. -
Flexibla kördatum
Du väljer själv start- och slutdatum. -
Fullt anpassningsbar
Alla delar i inlägget på sociala medier kan skräddarsys, inklusive bild, video, text, och vart du vill driva trafik.
Låt oss gå igenom delarna:
Med Custom Social Job Ads kan du fritt välja hur ditt inlägg ska utformas:
1. Sociala medier-konto: Publicera inläggen direkt via ditt företagskonto eller via Monsters konto.
2. Engagerande beskrivning: Skriv din egna text för att fånga kandidaternas uppmärksamhet
3. Bild/video: Förse oss med egna bilder eller videor (godkända av ditt företag) eller använd Monsters bildgalleri.
4. Rubrik: Skriv en egen rubrik för att väcka intresse och uppnå klick
5. Uppmaning: Välj vilken typ av uppmaning du vill använda och vart du vill skicka trafiken.
Skicka in nedan information till oss så sköter vi resten – från skapande av inlägg till optimering under pågående kampanj och rapportering.
Vi rekommenderar att inläggen går ut via ert företags sociala medier-konton.
Du behöver auktorisera ert konto för att kunna göra detta. När ditt företagskonto är kopplat syns er logga i inlägget och kandidater kan klicka sig vidare från inlägget till ert konto.
Det går också bra att skicka ut dina inlägg via Monsters sociala medier-konton.
Observera: Din Custom Social Job Ad-kampanj kommer att gå ut på Facebook, Instagram och Twitter. Du har dock möjligheten att välja att köra kampanjen på enbart Facebook eller enbart Twitter.
När du skriver text till ditt inlägg kan det vara bra att känna till att bara beskrivningen och rubriken är synlig för mobilanvändare. Max. längd per text:
1. Huvudtext: max. 162 tecken
2. Rubrik: max. 40 tecken
3. Beskrivning: max. 198 tecken (enbart synlig för datoranvändare).
Även om rubrik och beskrivning tillåter längre texter rekommenderar vi att hålla dig till under 27 tecken för att säkerställa att all text syns.
Inkludera en egen bild eller video (max. 60 sekunder).
Bildspecifikationer:
- 1200 x 628 pixlar (minimum)
Observera: För bästa resultat bör du se till att bilderna innhåller mycket lite eller ingen text. Om du inte förser oss med egna bilder kommer Monsters bildgalleri att användas.
Videospecifikationer:
- Filtyp: MP4, MOV eller GIF.
- Videoformat: 1:1 (för dator och mobil) eller 4:5 (endast för mobil)
- Upplösning: Minst 1080 x 1080 pixlar
- Videotext: Valfritt, men rekommenderas
Observera: Facebook och Instagram stödjer längre videor, men för bästa resultat rekommenderar vi en längd på 15-30 sekunder.
Välj call-to-action knapp och ange en valfri URL:adress – t.ex. en Monsterannons, din karriärsida eller ett rekryteringsevent.
Monsters mediateam kommer att skapa en målgrupp åt dig baserat på den information du tillhandahåller. Om du har några önskemål kan du ange stad och/eller län och ange sökord eller kompetenskrav som du vill rikta in dig på.
Till exempel, ett ingångsjobb som säljare i Stockholm:
Intressen= Försäljning och Ingångsnivå, Placering= Stockholm