Automatiskt svarsbrev
Autosvar är ett enkelt och bra sätt att automatiskt tacka kandidaterna för deras ansökan och informera dem om nästa steg i rekryteringsprocessen. Via HR-biblioteket kan du skapa nya autosvar och ändra befintliga.
Hitta HR-biblioteket
Håll muspekaren över kugghjulet och klicka på HR-bibliotek.
Hantera brev
Klicka på Brev i menyn till vänster. Du kan hantera dina befintliga brev via Aktiviteter. Den blå knappen låter dig hantera flera brev åt gången, eller så kan du använda rullgardinsmenyn bredvid det brev du vill hantera.
För att skapa ett nytt brev klicka på den gröna knappen och följ instruktionerna nedan.
Skapa ett nytt brev
Tänk på vad du skulle vilja läsa i ett automatiskt svarsbrev om du sökte en tjänst; när kommer kandidaterna att få uppföljning eller hur ser rekryteringsprocessen ut? Använd Infofält för att göra ditt svarsbrev mer personligt.
Koppla ett automatiskt svarsbrev till en annons
- Klicka på Mina Platsannonser i menykanten.
- Klicka på annonsrubriken på den annons du vill koppla autosvar på. Välj Autosvar-fliken och klicka på Lägg till automatiskt svarsbrev
- Du kan antingen välja ett redan skapat brev eller skapa ett nytt.
- Klicka på Lägg till brev i menykanten